Twórcą metody, która powstała w 1995 roku, jest Bernie Dodge profesor Uniwersytetu Stanowego w San Diego. Według Dodge'a jest to metoda nakierowana na wyszukiwanie i przetwarzanie informacji, których większość lub całość pozyskiwana jest w sposób interaktywny i pochodzi z zasobów internetowych. Struktura tej metody oraz elementy związane z jej zastosowaniem i realizacją są zbliżone do metody projektu. Można zastanowić się nad zaadoptowaniem WebQuestów do realizacji gimnazjalnych projektów edukacyjnych, w których będą uczestniczyć nasi uczniowie.
Każdy WebQuest zawiera sześć dokładnie określonych elementów: wprowadzenie, zadanie, procedurę (opis kolejnych kroków, które uczeń ma wykonać), źródła, kryteria oceny, konkluzję (podsumowanie). Najważniejszą częścią WebQuestu jest zadanie, które angażuje myślenie i wyzwala twórcze działanie ucznia.
Efektywność nauczania poprzez WebQuesty jest większa od tradycyjnych metod, ponieważ w różnorodny sposób stymulują umysł i aktywizują różnorodne umiejętności myślowe (porównywanie, klasyfikowanie, indukowanie, dedukowanie, analizowanie błędów, konstruowanie argumentów, abstrahowanie, analizowanie poglądów).
"Produkty" uzyskane w wyniku realizacji WebQuestów publikowane są w internecie.
Źródło: materiały szkoleniowe opracowane przez Sabinę Furgoł
Więcej o WebQuestach
Przykłady WebQuestów
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz