Instytut Badań Edukacyjnych jest organizatorem 16 regionalnych konferencji pt. „Jak podnosić jakość edukacji? Wyniki badania PISA 2000-2009.”
Miałam przyjemność uczestniczyć w konferencji, która odbyła się 16 maja w Katowicach. Z materiałów przedstawionych na konferencji wynika, że Polska poprawiła swoje wyniki we wszystkich trzech dziedzinach: czytaniu i interpretacji, matematyce oraz rozumowaniu w naukach przyrodniczych. Największy postęp odnotowano w umiejętności czytania i interpretacji. Poprawa ta dotyczy głównie uczniów najsłabszych, w mniejszym stopniu natomiast uczniów dobrych i bardzo dobrych. Polscy uczniowie dobrze radzą sobie z  wykonywaniem czynności typowych, z którymi spotykają się podczas zajęć lekcyjnych. Zadania sprawdzające umiejętności złożone, wymagające od ucznia kilku kroków postępowania, w których należy wykorzystać informacje zdobyte w pierwszej fazie do dalszej analizy i interpretacji , nie są mocną strona polskich uczniów.
Szczegółowy raport znajduje się na stronie Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Tam też dostępne są przykładowe zadania z rozwiązaniami i schematem punktowania. Polecam.
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz