Witam e-nauczycieli i zapraszam do współpracy.
Kontakt: marmarkwa(at)gmail.com

poniedziałek, 23 stycznia 2012

Podsumowanie pierwszego półrocza

Koniec roku to dla każdego z nas okres podsumowań i planów na przyszłość, czas na spojrzenie wstecz i refleksję nad swoja pracą.
Każdy miesiąc zaczynając - od września, a kończąc na grudniu - wypełniony był pracą - przygotowanie IPET-ów i PDW, perspektywa egzaminu gimnazjalnego w nowej formule. Burzliwe wydarzenia w różnych częściach świata i kryzys też nie napawały optymizmem.
Ale mimo tego nasza praca przebiegała według ustalonych planów. W każdym miesiącu odbywały się spotkania dla nauczycieli.

Wrzesień - X regionalna Konferencja Bielskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, w czasie której zaproponowałam nauczycielom udział w spotkaniu na temat środków dydaktycznych połączony z prezentacją różnych pomocy, które stosuję w pracy z uczniami.
Październik - spotkanie metodyczne "Co piszczy w podstawie programowej - na czym bazujemy, do czego dążymy". Przeanalizowaliśmy podstawę programową dla szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej pod kątem zakresu pojawiających się i rozwijanych treści. Dla nas nauczycieli gimnazjum ważna jest "baza" - wiedza i umiejętności, z którymi przychodzą uczniowie ze szkoły podstawowej. My je uzupełniamy, utrwalamy, wzbogacamy tak, aby nauczyciele na następnym etapie edukacyjnym mogli ten rozwój kontynuować.
Listopad - spotkanie metodyczne "Przykłady zadań egzaminacyjnych". Przeglądnęliśmy informator o egzaminie gimnazjalnym, komunikaty dyrektora CKE oraz przykładowy zestaw zadań egzaminacyjnych opublikowany w październiku. Przeanalizowaliśmy zadania otwarte i nowe poziomy oceny tych zadań. Przygotowałam również zestaw zadań prezentujący nowe formy zadań zamkniętych i otwartych na podstawie dostępnych zbiorów zadań wydawnictwa AKSJOMAT i PODKOWA.
Grudzień - warsztaty "GeoGebra - pierwsze kroki". Zapoznałam nauczycieli z możliwościami zastosowania programu GeoGebra do nauczania i uczenia się matematyki. Wykonaliśmy kilka apletów gotowych do wykorzystania na lekcji.

Odbyły się również trzy spotkania sympatyków origami (17 października - pudełka, pudełeczka, 17 listopada - ozdoby związane z adwentem i świętami Bożego Narodzenia, 12 grudnia - wielościany). Grupa sympatyków origami to kilkanaście osób, które w swojej pracy z uczniami wykorzystują technikę origami nie tylko do wykonywania ciekawych dekoracji w klasie, ale także jako środka dydaktycznego wspierającego nauczanie i uczenie się matematyki.
Grudniowe spotkanie było dziesiątym spotkaniem sympatyków origami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz