Witam e-nauczycieli i zapraszam do współpracy.
Kontakt: marmarkwa(at)gmail.com

sobota, 2 czerwca 2012

Okna, okienka, witraże

Wycieczka klasowa, zwiedzanie zabytkowych kościołów, spacer po parku mogą być inspiracją do poszukiwania matematyki wokół nas. Możemy zachęcić uczniów do fotografowania, szkicowania obiektów architektonicznych czy przyrodniczych i wskazywania, poszukiwania w nich matematycznych zależności.
Czy budowniczowie kościołów, które powstały setki lat temu znali zależności geometryczne? Zastanawiamy się oglądając sklepienia, okna, portale, mozaiki. Czy posługując się cyrklem i linijką możemy odtworzyć proces projektowania okna średniowiecznej katedry? A może wykorzystać do tego celu bardziej nowoczesne narzędzia? Na przykład GeoGebrę?
Takie pytania zostały postawione uczestnikom warsztatów w czwartkowe popołudnie 24 maja 2012 r.

Ruiny kościoła w Budziszynie
Foto: MMK


 W czasie spotkania wykonaliśmy wspólnie kilka konstrukcji i sformułowaliśmy pytania, problemy, zadania, które można wykorzystać na zajęciach z uczniami.
Materiały z warsztatów dostępne na www.e-doradztwobb.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz